Arbres monumentals i singulars
Crònica
Paisatge rural i forestal
Educació, sensibilització i difusió

La riquesa del bosc de Catalunya en una obra de luxe

16/12/2011
El Punt

Catalunya és un país de boscos, un territori privilegiat en aquest valor ambiental si es compara amb altres àmbits geogràfics d'Europa. "Gairebé la meitat del país és bosc", expliquen Martí Boada i Francisco Javier Gómez a Boscos de Catalunya (Lunwerg editores/Unnim Obra Social), un llibre en edició de luxe presentat ahir al Palau de la Generalitat en un acte presidit pel conseller d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Josep Maria Pelegrí.

La celebració, aquest 2011, de l'Any Internacional dels Boscos ha estat una excusa perfecta per presentar una obra que mostra la riquesa paisatgística i natural del boscos de Catalunya a través d'una àmplia col·lecció d'imatges i uns textos de gran rigor científic (amb textos en català, castellà i anglès).

El gros del llibre està dedicat a descriure 16 tipus de boscos representatius de Catalunya. Pinedes, fagedes, suredes i alzinars són alguns exemples del que els autors defineixen com a "tast" dels boscos de Catalunya.

La descripció tècnica està acompanyada també amb dades curioses, però significatives, com que, per exemple, es calcula que Catalunya té més de 2.600 milions d'arbres; uns 350 arbres per habitant.

Durant l'acte de presentació del llibre, el conseller Pelegrí va destacar que els boscos són "la principal infraestructura verda del nostre país" i ens proporcionen beneficis ambientals i socials clau per al desenvolupament sostenible de Catalunya. En aquest sentit, però, el conseller va afirmar que "si volem mantenir el que tenim per a les generacions futures, hem de saber gestionar els boscos i buscar-ne les rendibilitats econòmiques, socials i ambientals".